Menulis

Standard

Image

Menulis

Bukan mudah untuk bekerjaya sebagai seorang penulis.

Namun, jauh di sudut hati, saya beria-ia untuk menjadi seorang penulis.

Dan sudah beberapa kali saya menyertai kursus penulisan, walaupun saya kurang menulis.

Saya juga bukanlah orang yang sering berkata-kata.

Mungkin saya menulis untuk menyampaikan isi hati yang terpendam.

Yang tidak pernah dikeluarkan dari sudut hati yang dalam melalui perkataan, yang mampu didengari oleh orang lain.

Benarlah menulis itu ada kuasanya yang tersendiri.

Ada orang menulis untuk tujuan mengingat sesuatu.

Ada orang menulis demi sebuah kerjaya.

Ada orang menulis untuk menyebarkan idea yang dimilikinya.

Dan apa pula tujuan saya menulis?

Moga saya berjaya menemui tujuan tersebut suatu hari nanti.

Mudah-mudahan.

Tinggalkan Jawapan

