Takut Itu

Standard

1

Takut.

Sebuah perasaan yang sering menghantui kehidupan manusia.

Dengannya kita terhalang dari membuat sesuatu yang kita inginkan.

Apa ketakutan yang anda hadapi?

Bagi diri saya, saya semakin takut untuk bercakap di hadapan orang ramai.

Kalau boleh, menulis lebih saya cintai kerana tiada orang yang perlu saya hadapi semasa di dalam proses itu.

Namun melihatkan cita-cita yang ingin saya capai pada masa akan datang, memerlukan saya untuk mengharungi perasaan takut ini.

Takut mungkin kerana ia adalah suatu yang berada di luar jangkaan dan kemahuan kita.

Tetapi ia perlu untuk meningkatkan lagi keupayaan kita untuk menghadapi cabaran yang lebih besar pada masa mendatang.

Hadapi rasa takut dan bina keperibadian yang berani dalam apa perkara pun.

Supaya umat ini tidak kenal erti takut melainkan hanya pada Allah SWT semata.

-Hanif MS, 2014-

Tinggalkan Jawapan

